Online forløb til dig med knæsmerter

Der kan være mange årsager til knæsmerter. Smerter i knæet kan opstå grundet en skade i selve knæet. Du kan opleve smerter på forsiden af knæet eller knæsmerterne kan side mere bag knæhasen. I nogle tilfælde kan smerterne side på siderne af knæet. Og i andre tilfælde kan du opleve smerter over eller under knæet.

Med dette online forløb kan du få de bedste råd og øvelser mod knæsmerter. På 4 uger får du de bedste øvelser mod knæsmerter, samt en bedre forståelse af, hvorfor du oplever knæsmerter.

Hvem kan få gavn af online forløbet?

Alle, som døjer med knæsmerter kan få glæde af forløbet. Især, hvis du har:
  • Knæsmerter, som er opstået uden en kendt årsag.
  • Døjet med knæsmerter i længere tid. Knæsmerterne kommer i perioder, hvor du imellem smerterne har perioder uden knæsmerter. Det kan være dage, uger eller måneder.
  • Nedsat bevægelse omkring knæet, som er opstået uden en kendt årsag.
  • Knæsmerter, som opstår under eller efter fysisk aktivitet (gang, løb eller anden sport).
  • Dine knæsmerter er i bedring ved hvile (når du holder benet i ro).
  • Fået konstateret let slidgigt/artrose i dit knæ og ikke er voldsomt smertepræget i løbet af din hverdag.
  • Nedsat stabilitet og styrke omkring dit knæ efter en skade, der er sket for over 3 måneder siden (en meniskskade, korsbåndsskade eller en akut overbelastningsskade af en eller flere muskler omkring knæet).
  • Fået grønt lys af din læge eller fysioterapeut til at starte træning for dit knæ.

Hvordan kan jeg komme af med mine knæsmerter uden en fysisk behandling?

Når du køber forløbet “Kom dine knæsmerter til livs på 4 uger” får du tilsendt et login til hjemmesiden. Her kan du altid gå ind og se alle videoer og øvelser. Du får de næste 4 uger adgang til videoerne løbende. Hele forløbet er bygget op således, at du skal træne dine knæsmerter væk. Onlineforløbet giver dig de bedste knæøvelser, samt de bedste råd til, hvordan du kan mindske dine knæsmerter og forebygge de kommer tilbage.

Dette får du adgang til de næste 4 uger for kun 450 kroner:

Uge 1:
Hvorfor opstår knæsmerter?

I den første uge af forløbet bliver du klogere på, hvorfor knæsmerter opstår. Du får kendskab til, hvordan dit knæ er opbygget, samt de typiske årsager til, hvorfor du oplever smerter i knæet. Du bliver meget klogere på, hvorfor  springerknæ, løberknæ, overbelastningsskader, korsbåndsskader samt meniskskader opstår. Du får de typiske årsager til, hvorfor du kan opleve smerter foran, bag i og på siderne af knæet.

Ugens træningsfokus:

Træningsvideoerne har fokus på bevægelse af dine knæ. Øvelserne kan laves af alle og er gode til dig, som døjer med let hævelser og/eller smerter samt nedsat bevægelse over knæet.

Knæsmerter grundet triggerpunkter i musklerne omkring knæet
Uge 3:
Triggerpunkter, som kan give dig knæsmerter

Dine knæsmerter kan skyldes et eller flere triggerpunkter i musklerne omkring dit knæ. Et triggerpunkt kan opstå i musklen, hvis musklen har været udsat for en skade, eller ikke er stærk nok til det du udsætter den for. Du får de bedste råd til, hvordan du løsner dine triggerpunkter. Du bliver introduceret til en Form Roller, som er en skumrulle. Denne er god til at løsne dine triggerpunkter og kan nemt bruges hjemme på stuegulvet.

Ugens træningsfokus:

Når du skal løsne dine triggerpunkter er det vigtigt med de rette øvelser. Du får 3 træningsvideoer, som hjælper dig af med dine triggerpunkter. Øvelserne har fokus på styrketræning og stræk af de forskellige muskler omkring knæet.

Kom dine knæsmerter til livs på 4 uger hjemme i stuen
Uge 2:
Hvilke faktorer kan give knæsmerter?

Knæsmerter kan opstå af flere årsager og der er mange faktorer, som kan give dig knæsmerter. Vidste du, at dine knæsmerter kan stamme fra ryggen og/eller hoften? Dine knæsmerter kan også skyldes det forkerte fodtøj, når du går eller løber. Smerter i knæet kan også opstå, hvis du døjer med overvægt, da denne øgede kropsvægt kan forårsage en øget belastning på knæleddet og brusken i leddet.

Ugens træningsfokus:

Stabilitet om knæet er vigtigt! Du får de bedste øvelser til at forbedre din stabilitet omkring dine knæ og hofter, så du føler dig helt sikker og stabil på dine ben igen.

Uge 4:
Sådan kommer du videre

Ønsker du et smertefrit knæ skal du fortsætte med at træne. Men hvor meget skal du træne for at holde dine knæsmerter nede? Og hvordan kommer du i gang med at løbe, gå eller spille fodbold igen? Og hvad skal du gøre, hvis du ikke mærker en bedring af at lave knæøvelser? Alt det og meget mere får du svar på i denne uge, hvor du får de bedste råd til at komme videre efter online forløbet – både for dig som har oplevet en effekt eller ej.

Ugens træningsfokus:

I denne uge får et godt træningsprogram til din ryg og et til dine hofter. Derudover får du et super godt træningsprogram til at styrketræne alle musklerne omkring dine knæ.

Hvad vil jeg opnå med online forløbet?

Forløbet ”Kom dine knæsmerter til livs på 4 uger!” har til formål at få dig godt i gang med hjemmeøvelser. Når du skal genoptræne dit knæ er det vigtigt, at du får en forståelse af, hvordan du skal lave øvelserne. Med et online forløb kan du altid gå tilbage og se øvelserne igen og igen.  I dette forløb får du tilsendt nye øvelser, som gør træningen sjovere og mere udfordrende. Der er flere studier, som viser at træning mod knæsmerter er vejen frem.

Alle knæ er forskellige og derfor er formålet med forløbet at du og dit knæ opnår et eller flere af disse punkter:

  • Færre smerter i knæet
  • Øget bevægelse over knæet

  • Færre smerter over eller under knæet

  • Mere stabilitet over knæet

  • Færre smerter og hævelse ved aktivitet
  • Mindre brug af smertestillende medicin

Forløbet er ikke til dig, som:

  • Har fået en knæskade inden for de sidste 3 måneder.
  • Har smerter i knæet grundet en nylig eller alvorlig ulykke.
  • Har konstant hævelse og rødme omkring knæet.
  • Døjer med følelseløshed og nedsat muskelkraft, samt summende og snurrende fornemmelser ned i hele benet.
  • Døjer med lændesmerter. Her vil forløbet “Vedvarende lændesmerter” være mere relevant.
  • Oplever dine smerter og symptomer bliver værre, når du hviler dig.
  • Ikke gider at lave øvelser regelmæssigt.

 

Her skal du altid opsøge din læge, så du kan få en grundig undersøgelse af dine smerter og symptomer. Du kan starte på forløbet, når din læge har sagt ja til træning.

Har du spørgsmål eller er du i tvivl?

Ring eller skriv til 42 67 81 00 – så kan jeg hjælpe dig med dit spørgsmål.
Du kan også kontakte mig her.

Menu